Tuesday, April 5, 2011

DQ Dalam Kenangan(1)

salam semua..
belek2 folder nasyeed tadi,aku jumpa 1lagu nih..very sentimental okkay..da lm tak dgr since ade maher zain skg..somehow, i wanna dedicate diz song to my old frens yg kat DQ sbb kat sn la sy mula dgr nasyid nih..letak sket je sebab korang mesti ingat punya lagu tema orientasi kite:)

Allah. Allah. Allah Tuhan kami
Allah. Allah. Allah matlamat kami
Ar-Rasul ikutan kami
Al-Qur’an panduan kami
Beramal, beramal, amal kerana Allah
Beramal kerana Allah itu syiar kami
Berjihad, berjihad, jihad jalan kami
Mati dijalan Allah cita tertinggi kami

saya amat merindui anda semua dan masa2 yang pernah berlalu..walaupun ade di barat,timur,selatan mana pun,kalian tetap pernah menjadi memori terbaik..hopefully,walaupun terpisah dgn jarak,terbatas dgn tuntutan belajar,semoga nama saya nih tetap mekar dlm doa kalian..walaupun kurang bertegur sapa bertanya kabar sekadar bila tiba hari jadi masing2,saya tetap mengingati kalian..hehe..walaupun da bertukar status mahupun berlainan fikrah dan pemikiran,semoga jambatan ukhuwwah yg terbina ni terus erat..
 
 Buat sahabat kelas tasmik,sungguh rindukan saat makan rehat same2 laju2 berlari ke kantin, bungkus roti canai dan buat jamuan kelas..teringat2 lagi trifle asma..kepada Sanah, semoga cepat sembuh ekk..nade,koca fadzil,dijah,zati yg gege, cikin lipoh,irham..korang sentiasa dlm liputan memori bersama ustaz ustazah tasmik..teringat saat picnic petang2 kat tasik DQ pahtu bawak bekal roti..i still have the pictures:)
 
kepada kwn2 gen6 lain jugak tak lupe..walaupun lain kelas,lain geng..hehe..kite tetap "One for All, All for One" kan?semoga yg terbaik sentiasa mengiringi kalian..diberi yg terbaik dlm hidup..wpun ramai kat kuantan, nama korang sorang2 tak penah luput..(tak tipu nihs)
 
dan special dedication utk Ila dan Faezah..wpun kite bersama kt DQ juz 1tahun setengah, tapi rasenya i already believe in u all with my life laa bak omputih kate..every words and advices by u all mmg i trust sepenuh hati..Buat Ila,be good there kat Tanta..semoga balik Malaysia bukan hanye dgn title Doc semata..kepada Faezah,congrats in advance coz u're gonna finish ur study by this sem..sedey,u gonna leave me alone here..apapun,semoga cepat2 dapat kerja yer..
 
Lastly..sy berharap semoga saya sentiasa dalam ingatan kalian wpun ape yg terjadi..walau siapa pun saya dan bagaimanapun saya,semoga saya tetap jadi sahabat kalian..and semoga kite dberi kejayaan dunia akhirat..ameen..
p/s:i miss cik ila soo much:P
 
 

0 comments: