Wednesday, April 20, 2011

2nd Day Intern @ Trauma Eksiden Rapid

salam..seperti biasa,aku jahat guna brg opis lagi
haha..jap lagi ak nk tgk running man ahh..tade keje
mamat sebelah ni,klu tgk utube,pergh..cm da lupe nih opis
gelak mak aiii..sbb ak junior,tahan je la tgk gelak bahagia mamat ni..sabar2
ari kedua,tade ape sgt..blajau2 gn photoscape cmtuh utk edit2 web
highlight ari kedua aku bukan sal keje pon tapi sal
 EKSIDEN BAS RAPIDKL
alhamdulillah tade pape..klu tak,mesti ad kenduri tahlil takpon lwtn ke HKL..nauzubillah

Bas Rapid yg kena naik 4x sehari

So semalam,ak macam giler sket nak balik awal sbb takut terlepas bas
menonong je aku jalan tak kire ape..
tgh jalan2 ak nmpk bus,terus aku lintas depan bus tuh..mmg dasat ahh
nak naik tuh,ak cm bengang sebab pintu bas sebelah je terbukak
tersangkut2 backpack laptop aku..aku duduk je la..kes tanak balik lambat

setengah jalan tuh,ak da mule rase tak best
bau macam org tak angkat handbrake lama2..bau hangit tuh
tapi takpela..sampai kat flyover melati, ak rase laju semacam je
lampu merah pon die langgar,kebetulan kat situ baru lepas naik bukit
masa lalu kat garisan kuning tuh,ak da nk marah2 sbb laju gile kan
sakit badan terhentak2

skali dlm bape saat je,ak tgk cermin bas btol2 da sebelah bumbung org tgu bas
dahan2 pokok2 da mule kena kat cermin bas dan pecah
masa tu,ak tak ingat ape da..jangan kata mak ayah adik2
memang pikir mati je..mengucap la sendirian masa tuh..terkejut
ade akak sebelah aku dah jerit2 suh brek
abg dreba cakap brek tade2..ak ase die pon nebes..yelah,nyawa manusia..bukan ank kucing
alhamdulillah..tak lama pahtu bas berenti dan tak lengah2 aku kua je la

kua2 tu terus ak terjah kawan aku dan peluk
nak nanges da masa tuh..
terus ak tepon mak abah
gambar aku tak snap sbb tersangat terkujat..

so..moral of the story nye
maut mmg tibe2..maka bersedialah dgn amalan..mungkin teguran Allah utk aku yg leka
kite tak tau ape akn jadi pd kite 10min akn dtg, maka buatlah kebaikan dan saling memaafkan
mak ayah kite kua setiap pagi membanting tulang penuh risiko,benda2 yg kita tak jangka pon kdg2 happen,jadilah anak yg baik..berusahalah berubah farhana!

so..mana yg baik ameklah jadi iktibar..adios amigos!!

p/s:wpon trauma,aku mmg tade pilihan..kn lalu bas dr syarikat yg sama 4x shari,lalu bukit tuh 4x shari,lalu tempat kejadian 4x sehari..selamatkan aku Tuhan:)

0 comments: