Tuesday, February 15, 2011

Anak Solehah idaman Ibu Bapa

salam
petang2 cmnih teringat mak n abah
nak share sedikit perbualan mereka:)

Perbualan emak dengan abah yang sempat adik aku curik2 dengar dan repot kat aku..hahaha

Abah:ish..sedey j budak si polan tuh..hafiz tuh..skang da isap ganja,bergaul ngn budak2 tak boleh pakai
Emak: bia dia la..bukan dia mintak jadi gituh..ujian dia atas dunia lah tuh
Abah:Yerla,,hafiz tuh..dulu jd imam sume kat masjid..skang da jd jahat
Emak:Jgn nk mgata anak org jer..anak sendiri pon sama..tuh hafizah sorang tuh cmner(merujuk kepada aku) kite da anta skola agama,siap masuk DQ lg..menjadi sgt ker..
Abah:Ann tuh lain,dia tak jahat,dia nakal jer..

hahaha..sumpah aku gelak guling2,dlm bhs klantan adik ak cakap,supo bewok gelepa golek dode2..ak tak tau nak cakap aper..omputih kate,speechless gtuh..tp aku cm suke jugak sbb abah bakup aku ckp aku nakal tapi tak jahat:)
memang aku tak jahat,tapi mmg aku sgt nakal..
emak ngan abah pesan,pakai baju kurung,jgn pakai jeans da..jgn lupe tutup aurat dgn sempurna..
tapi bile aku sampai j stesen bas muadzam,ak mmg buat muke toya menelan segala ngepek dr abah..
mana tak nye,pakaian rasmi aku,tshirt+jeans+slipe jepun..anak ustaz k??hafizah k?
walaupun asik kn bebel.macam tak serik2..haha..tatau ahh naper
mebi sebab abah marah2 syg,bukan cam ms kecik dulu.kena rotan k hape
Jauh di sudut hati,aku mmg nak jadi baik
seru tak sampai lagi mcm seru nak kawen?hahaha
tatau ahh aku..hidayah takder kot

kepada emak n abah
saya ingin berubah dan menjadi muslimah sejati
doakan
cume,masa dan bagaimana je tatau lagi
emak n abah dah bg ajaran secukupnye
takde yg kurang
sy sendiri yg pilih mcm nih
maafkan saye..

jiwang plak aku..
di sini aku nk nyatakan..
saya akan cube berubah..kearah yg lebih baik dan di rahmati
doakan!!
salam maulidurrasul semua
tata..

p/s:jgn la ngata i yer sbb i pakai tudung pendek k,jeans k..jgn salah kan DQ i ker,i hafizah k
     takde kn mengena sume tuh,i yg pilih sdri pakaian i..wpun hafizah,iman tetap senipis kulit bwg
     (i tau,kt kuliyah i tuh ade j org ngata i itu ini,tapi takpe la..smg yg mgata tu istiqamah la pakai tudung labuh korang la..arituh i ternampak u pakai jeans..jgn u join i plak dah la yer)nih isu lain plak..luaran baik,mulut cm longkang..hahaha..busuk!!!

0 comments: