Tuesday, March 16, 2010

..SABAR ITU INDAH..

..KESABARAN ITU INDAH..

"Kamu mengaku beriman sedangkan kamu tidak di uji"
"Sesungguhnya Allah tidak membebankan sesuatu ke atas kamu melainkan mengikut kemampuan kamu sendiri"
"Kita memohon kepada Nya untuk menjadi seorang manusia yang kuat dan tabah, maka Dia berikan kita ujian"

Saya berada dalma fasa yg paling sukar dalam hidup rasanya..menghadapi hakikat org yg plg sy syg dan percaya
mengkhianati diri nya dan diri saya sendiri..sem 2 yg masih berbaki seminggu sebelum exam final betul2 menambahkan
sedikit tekanan..mampu kah saya untuk masih fokus pada pelajaran? Walau pd hakikatnya, sy terpaksa bersedia dgn
CGPA yg akan menurun..

Segala penat lelah berulang alik rasa sedikit tak berbaloi..bkn niat untuk tidak ikhlas tp itulah perasaan sebenar
yg terpendam di lubuk hati..puas sy mencari,menggali kesalahan sy sendiri sepanjang perhubungan ini..muhasabah diri..
mungkin sy tak cukup baik membimbing, atau mungkinkah sy memberi tekanan?? ingin sy mengambil peluang ini untuk mengungkapkan
perkataan ampun dan maaf andai sy menjadi asbab kepada semua yg berlaku..

Tak terungkap dengan perkataan rasanya perasaan terkejut saya menghadapi semua ni..mampukah saya rasional? mampukah sy bersabar?
Amarah menguasai diri hingga kadangkala membuat saya sedikit berkasar pd org sekeliling..sy dah banyak menyusahkan kwn2 sepanjang konflik berlaku..
Betapa teruknya sy rasakan kondisi diri sy sekarang..Namun, dlm menghadapi masalah ini, masih terselit sedikit kegembiraan.. saya rasa sy belajar
tentang hidup dgn lebih baik..masih ramai manusia yg masalah mereka lebih besar drpd sy..sy dapat berjumpa dgn org2 yg tak pernah ada dlm imaginasi
sy untuk bertemu..dan juga hadir di tempat yg sungguh sy tak sangka..

Prejudis..mungkin itu perasaan saya sekarang..it might takes the whole life to heal everything..
Sy tak nak fikir pape dah sekarang, hanya nak fokus pd final exam..
..I cannot regret on everything that have been written in my destiny, what is the most important; I know that I am falling and I need to
get up quickly even the wound is not heal yet..BE STRONG!!

The lost of trust is the worst ever..
Even you asked for my apology, it will never gonna be the same..

0 comments: